logo jihad
logo jihad
 یکشنبه 21  اردیبهشت 1404
dividerآرشیو اخبارdividerرئیس پژوهشگاه : روابط عمومی، هنر و علم مردمداری است/ عنوان امسال، تهدید و فرصتی بزرگ برای همه ما است
رئیس پژوهشگاه : روابط عمومی، هنر و علم مردمداری است/ عنوان امسال، تهدید و فرصتی بزرگ برای همه ما است
رئیس پژوهشگاه : روابط عمومی، هنر و علم مردمداری است/ عنوان امسال، تهدید و فرصتی بزرگ برای همه ما است

 

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» را فرصت و تهدیدی توامان عنوان کرد که در صورت استفاده مناسب از آن بستر را برای توسعه فناوری و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی موسسات تحقیقاتی فعال فراهم می کند و از سوی دیگر، ناکارآمدی و ضعف موسسات پژوهشی بی توجه به تحقیقات کاربردی و تولیدات دانش بنیان را نمایان می کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر صالحی جوزانی، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که به مناسبت روز روابط عمومی در نشستی با حضور مهندس سید علی میربابایی، رئیس و همکاران روابط عمومی پژوهشگاه سخن می گفت با بیان این که  روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی همواره در زمره روابط عمومی های پیشرو در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی بوده و بارها به عنوان روابط عمومی برتر تقدیر شده است، اظهار داشت: روابط عمومی پژوهشگاه در عین حال نباید در جایگاه فعلی متوقف بماند و باید تلاش کند از خوب به عالی و به الگویی برای همه روابط عمومی ها تبدیل شود.

وی با تقدیر از تلاش های مجموعه روابط عمومی پژوهشگاه و مدیریت روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: با توجه به این که حیطه فعالیت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، فناوری های نوین بخش کشاورزی است از روابط عمومی پژوهشگاه هم انتظار می رود در استفاده در فناوری و تکنیک های نوین در حوزه ارتباطات و روابط عمومی پیشتاز باشد. البته فعالیت روابط عمومی پژوهشگاه به خبررسانی محدود نیست و باید با تولید محتوای جذاب در جهت ترویج و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک تلاش کند.

 مرجع ملی ایمنی زیستی در ادامه با اشاره به تاکید پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا بر «آگاهی و جلب مشارکت عمومی» در زمینه بیوتکنولوژی بر ضرورت توجه هر چه جدی تر به بحث فرهنگ سازی، آموزش و مشارکت عمومی در این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: از روابط عمومی پژوهشگاه همچنین انتظار می رود که در بحث بازاریابی و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی هم فعالانه مشارکت داشته باشد.

سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» برای روابط عمومی هم سالی استثنایی است و باید در کنار بخش ها عمده توان خود را در مسیر کمک به انتقال دستاوردهای دانش بنیان پژوهشگاه به کار ببرد. در این راستا در سال جاری در تدارک برگزاری چند رویداد نوآوری و فناوری با محوریت معاونت فناوری هستیم که طی آن ها با دعوت از شرکتهای فعال در حوزه کشاورزی، معضلات و نیازهای آن ها را شناسایی کرده و در قالب پروژه های سفارشی یا انتقال فناوری به کمک آنها خواهیم رفت.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در ادامه با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت روابط عمومی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در صورت اخذ مجوزهای لازم بر حمایت کامل از روابط عمومی در جهت عملکرد بهتر در زمینه تهیه اقلام تبلیغاتی، تدارک بازدیدها طبق پروتکل های بین المللی و ... تاکید کرد.

در این نشست همچنین مهندس میربابایی،ضمن بیان تاریخچه تاسیس روابط عمومی در پژوهشگاه، گزارشی در خصوص فعالیتهای اداره روابط عمومی طی مدت مسوولیت مجدد خود ارائه داده وهمچنین  در خصوص  این فعالیت ها و همچنین امکانات مورد نیاز روابط عمومی هم بحث و تبادل نظر شد.

 

 

  

  

  

  

                            

 

 

 

 

1401-02-27
منبع : روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 535,845 | بازدید امروز : 80